Pozor, pozor práve dnes,
začal v našej triede veľký ples.
Za oknami smiech a tanec,
fašiangový harmatanec.
Poskrývaní za maskami,
nepoznajú seba samých.
Veľkí, malí pekne v rade,
predstavia sa v promenáde.
Fašiangová veselica
-naše šikovné detičky sa aktívne zapájali do prípravy výzdob (vytvorili reťaz z farebného papiera a veselého Jaša)
-usporiadali a zaopakovali si časti tela šaša" podľa postupnosti(hlava, trup)
-roztriedili šašakov na dve skupiny podľa veľkosti (veľký-malý)
-maľovali, spievali a mnoho ďalších aktivít. Bol to týždeň plný zábavy a smiechu.
Od semienka k semienku
Spoznávame život semienka. Čo sa s ním deje ? Za akých podmienok vyrastie? Čo musíme robiť, aby malo vhodné podmienky pre klíčenie a rast?
O tom všetkom sme sa rozprávali a zisťovali ako to funguje. Zasadili sme si semienko fazule do hliny, vaty, vody a prázdneho pohára (iba vzduch) a pár týždňov budeme pozorovať, či semienko vyrastie a v ktorom pohári. Naše predpoklady sme si zaznamenali do pozorovacieho hárku.
Hrali sme sa na Popolušku, avšak nám holuby na pomoc nemuseli prísť, pretože to zvládneme aj bez nich Zatancovali sme si na pieseň Semienko - ukazovali ako rastie.
Rozprávali sa o činnnostiach uja Zahradníka a o pomôckach, ktoré používa pri práci. Triedili semienka, skladali obrázky (ťažšie a ľahšie), ukladali obrázky rastu podľa časovej postupnosti, sadili semienka a uvidíme ako vyklíčia. Prstovymi farbami sme kreslili rastlinku.
Raketou na Mars
Spolu s našim kamarátom Marťankom sme si pozerali zaujímavé obrázky o Vesmíre
Rozprávali sme sa o našich predstavách, ako asi vyzerá naša planéta Zem. Experimentovali sme s farbami a vytvárali svoju predstavu o Vesmíre podľa vlastnej fantázie. Spievali sme jednoduchú pieseň "Svieť, svieť mi hviezdička“
Zisťovali sme podľa počtu hviezdičiek kde je viac a kde menej objektov a porovnávali ich.
Pracovali podľa jednoduchého kresleného postupu - zhotovili pomocou stavebnicových kociek" vesmírnu loď" - raketu. Zahrali sme sa hru "Vesmírny strážca"
V motivovanom cvičení sme si zdokonaľovali pravidelnosť kroku v rôznom tempe.
Kreslili sme grafomotorické prvky - kruh.
Tajomstvo hračiek
Ďalšia téma, v ktorej deti spoznávali predmety a ich vlastnosti. Z čoho sú vyrobené. Vytvorili sme si obrovskú knihu s materiálmi, triedili sme materiály, venovali sa grafomotorike, tvorili vlastnú hračku - motýlika, oboznámili sa s rytmickými nástrojmi Orffovho inštrumentára a určili, z akého materiálu sú vyrobené hudobné nástroje, a vyrobili svoj vlastný hudobný nástroj - hrkalku.